2009-01-16

Dags att ta ansvar

Jag har känt mig ganska nere, pga saker jag normalt inte ens tänker på, saker som jag alltid ignorerar, som tex hur jag mår och vad som är fel. Jag menar, det verkar som jag mår hur bra som helst. Jag tycker om o tro att jag mår hur bra som helst, men jag börjar bli en idiot. Jag tar inte hand om mig själv längre, jag tar inte tag i saker längre. Jag låter bara allt rinna ut i sanden och jag lämnar allt så. Men jag känner nu att det börjar bli dags att ta ansvar, att ta tag i alltihopp. De är en av de orsaker till att jag bestämt mig för att flytta. I norrköping har jag allting och jag känner att det är en viss del därför jag har struntat i det mesta. Jag räknar alltid med att det löser sig på ett eller annat sätt eller att jag får hjälp med det. Men jag kan inte alltid ta alla andra för givet, utan jag måste själv göra något åt saken. Jag måste ta ansvar, måste klara av att stå på mina egna två ben. Och jag vet att jag klarar det, men det blir så extremt slappt av att ha det såhär så att man skiter i att ändra på något. Nej men nu klipper jag mina band, tar mitt pick o pack och sticker här ifrån. Startar ett eget liv, på egen hand, på mitt egna vis. Oh it's gonna be soooo gooood !

If he's dumb enough to walk away, be smart enough to let him go !

Inga kommentarer: