2008-12-29

tillits problem

Varför kan jag inte bara släppa allt gammalt och börja om på nytt ? Jag trodde jag kunde förlåta oss för bådas alla misstag, förlåta oss för tiden vi slösade på varann, för smärtan vi orsakade varann, för all ångest, för alla lögner, jag trodde jag kunde förlåta dig, förlåta mig själv som lämnade hela mig själv till dig som du tillslut kastade iväg som att jag inte vore värd något. Men jag kan inte förlåta, även fast jag vill. Det har satt spår som sitter kvar än idag, det har satt spår som jag inte ens tror kommer försvinna..

" Varför har tjejer tillitsproblem? "
Ja, är det så konstigt? De flesta killar i dagens samhälle är faktiskt riktiga svin! Man blir alltid sårad på ett eller annat sätt vad man än gör. Men vad gör man av all dålig erfarenhet när man träffar någon som är bättre än vad dom tidigare varit ? Ska han behöva stå ut med alla ens problem man har sen ens tidigare tabbar? Ska man släppa allt och låtsas som ingenting? Det är inte lätt att vända ryggen åt allt det gamla när det finns en chans att samma sak kan upprepa sig igen. Ju mer man blir sårad desto större blir skölden runt en och desto större den blir desto svårare får man att släppa in nytt folk i sitt liv. Tilliten för någon finns inte där på samma sätt, man förväntar sig nästan att han kommer vara lika dålig som de tidigare att man inte ens försöker släppa det. Men samtidigt varför ska han behöva lida pga något han inte orsakat? Det är inte hans fel att man gjort de tabbar man gjort, man valde själv den vägen även fast det var fel väg att gå.

Take too many pictures, laugh to much and love like you've never been hurt.
Because every sixty seconds you spend upset is a minute of happiness you'll never get back.

Inga kommentarer: