2008-12-28

En ny början.

Snart början på ett nytt år, tänkte då också göra det början på en ny blogg.

Som sagt, snart ett nytt år och mycket saker har faktiskt hunnit hända under 2008.
Nyårsafton 2007 sög som resten av alla mina nyår jag haft, tack vare att ali decka inne på toan i ca 2 timmar. Fick ringa hans 2 vänner som fick dra ifrån deras fest och leda Ali hem, efter det var jag inte direkt på festhumör längre så de blev hem och sova. Får hålla tummarna för att jag får det så sjukt mycket roligare nu på onsdag. Anyways.... Som alla vet så tog det slut mellan mig o ali i början av det här året. Ja jag vet, de e helt sjukt. Det känns som att det var flera år sen och egentligen har det inte ens gått ett år! Hooolydamn, jo men efter ha velat fram o tillbaka i 2 år så fick det sig ett riktigt slut iallafall. Jag vetinte hur jag ska uttrycka mig på ett mindre fult sätt men ÄNTLIGEN så var det över.
Strax efter det så fyllde jag år, då pappa ordnat någon överrasking till mig som jag inte hade en aning om. Det var torsdag och jag satt hos jenny och drack öl, helt för mig själv ! Jenny slängde in ett sugrör i ölburken för att supa ner mig snabbare och tro de eller ej men det funkade faktiskt ! Sen var det på med ögonbindel och in i bilen. Ovetande om vart vi skulle satt jag och asgarva i bilen av ingenting. Väl framme och vinglar ut ur bilen rädd som ett as för jag hade inte en aning om vart jag var eller vart jag gick. Upp för någon trapp och då börjar de spelas musik. Jag skratta så ja tjöt tyckte de var så pinsamt att alla (vilka de nu var) såg mig men jag såg ingen. När ögonbindeln väl flög av så var jag hemma! Haha, pappa hade tagit dit nisse som han spelade med i ett band a long time ago. Så dom satt och spelade gitarr och sjöng, farmor höll på och fixa en massa mat, i soffan satt kusinerna och faster och på stolarna satt Malin, Issa och mathilda. Jag blev helt chokad när jag såg allt folk och fortfarande kunde jag inte sluta skratta! Ne men det var en riktigt lyckad kväll, dagen efter det blev det otten med tjejorna och där har jag hängt sen dess! haha.
Strax efter det så satt jag och malin och prata på msn och båda var så sjukt uttråkade. Då jag får en idé. Joo men malin nu drar vi till stockholm ! Klockan var typ 8 på kvällen och båda satt osminkade i mjukis. Men joo hörni, vi drog till stockholm ! Vi hann aldrig med det sista tåget, så det åkte en snubbe ifrån stockholm och hit som hämta oss sen åkte tillbaka. Fifan de va nog den stelaste bilresa ever! Snubben hade ingen personlighet för fem öre! Väl framme i stockholm satt vi hos snubben som saknade personlighet i ca 30 min. Drack upp hans goda dricka och sen vidare. Jag ångrar den resan så otroligt mycket så de e sjukt ! Än idag kan jag få ångest av det, uuush. Malin du vet vad jag snackar om.... Anyways, de va den resan de !
Och inte alls länge efter det så får jag och mickis för oss att åka upp till stockholm ! Snubben utan personlighet betalade så snällt våra tågbiljetter. Och vi insisterade om att vi var tvugna att ha tur o retur annars vågade vi inte åka upp ! ( vi ville INTE träffa honom ) . Så han gav oss tur o retur, så vi slapp träffa honom. Muaha. Jo, min första gång uppe i stockholm. A, mitt på ljusa dan åtminstonde och med tunnelbana o allt sånt skit. Ah, iallafall. Jag skulle av vid bredäng och mickis skulle åka vidare. Emilio skulle vänta på mig vid station och när jag går av var det ingen emilio där ?! Hah, så jag yr som en höna vet inte vart jag ska ta vägen då emilio ger mig vägbeskrivning över telefon. Men det löste sig tillslut och jag hittade dit. De blev fest fest fest hela helgen. Lördagen slutade med att mickis dissa mig för en kille som bodde vid globen. O de va långt åt helvete till bredäng och jag med stans sämsta lokalsinne ska hitta till tunnelbanan, gå av vid nått ställe, byta tunnelbana och ta mig till bredäng. Utan batterier i telefon. Jag trodde ärligt talat att jag skulle dö den natten. Ne men jag tog mig till alla tunnelbanor o tog mig ditt jag skulle. Dagen efter var jag såå arg på mickis att jag var sjukt nära på att sätta mig på tåget utan henne o låta henne ta sig hem på annat sätt. Nä men så dum kunde jag inte va.
Jadu, vad har mer hänt. Malin o ja har bråkat mer än nånsin, pga några killar this time ! Nej nej inte likt mig men det blev som de blev och det är ingenting man kan göra åt nu. Och en "vän" man känt i snart 9 år vände ryggen som en hoooora. Jag vet och hoppas att du läser det här, ja för det är en HORA du är i mina ögon. Jag bara önskar att jag sa sanningen den dagen på hälso, för det är de du förtjänar... Men, nu ska jag varken slösa energi eller tid på o skriva om sånt skit. Aja, misstag gjorde man mer än nånsin det här året. Tabb efter tabb och efter tabb. Men jag lärde mig en massa utav det hela också. Jag hade planer på att flytta upp till göteborg, vilket jag fortfarande tror jag kommer göra men det är inte lika säkert än. Jag började jobba som croupier i sommras där jag fortfarande jobbar kvar. Och dum som jag är så hoppade jag av skolan, but life's a bitch. Jag kan fortsätta i dagar om det här men jag tror inte ens att någon har läst hit ner. Anyways. Efter min sista tabbe i sommras så har det skett lite förändringar, mr secret. Som fortfarande inte får nämnas här i. Nej vet ni vad, nu orkar jag inte mer.

1 kommentar:

Anonym sa...

FINNS INGEN SOM ORKAR LÄSA ///MALIN